Masterclass: Content design en het core model

In deze masterclass ging je met Wiep Hamstra en Audun Rundberg zelf het core model uitproberen. De masterclass was een vervolg op de keynote van Audun in de ochtend. Deze masterclass was langer dan de workshops en duurde 1 uur.

Het core model koppelt organisatiedoelen aan klantvragen

Een core pagina is een pagina waarop een bezoeker landt en waar hij zijn taak kan voltooien. Deze methode breekt met de traditionele aanpak van de homepage als startpunt van elk bezoek.

Het bijzondere van het core model is dat het organisatiedoelen aan klantvragen verbindt. Zo heb je een oplossing voor doelen die online niet te realiseren zijn, maar die je stakeholders wél willen bereiken. Het core model overbrugt zo de schijnbare tegenstellingen tussen jou en interne stakeholders. Het model faciliteert een open conversatie op basis van feiten, in plaats van de discussie over meningen.

Werken met het core model is een beproefde methode om organisatie- en communicatiedoelen te koppelen aan taken en aanleidingen van webbezoekers. Het helpt je om met inhoudsdeskundigen, managers en andere stakeholders effectieve content te creëren. In een actieve en opbouwende setting.

Over Wiep Hamstra

In binnen- en buitenland is Wiep een gerenommeerd spreker over webgovernance en toptaken. Haar presentaties, publicaties en advieswerk zijn gebaseerd op het gedachtegoed van Gerry McGovern, Janice Redish en Lisa Welchman.

Wiep is oprichter en eigenaar van de Staat van het Web en verzorgt de trainingen Content Design en Digital Governance bij The Internet Academy.

Over Audun

Audun Rundberg is contentstrateeg bij Netlife, een bureau voor internetconsultancy in Oslo, Norway. Audun is een ervaren journalist en werkte 6 jaar als webeditor voordat hij bij Netlife ging werken. Daar ontwikkelde hij zich als een geanimeerde, internationale spreker over webcontent.

Audun op LinkedIn

Audun en Wiep tijdens de masterclass
Deelnemers tijdens de masterclass van Audun en Wiep
top