Ga naar de inhoud

Service design: kan jouw organisatie het aan? Boris Jockin

Iets toegankelijk maken is vaak niet zo moeilijk. Het probleem is meestal de organisatie. Knelpunten zijn bekend: slechte aanbesteding, werken in silo's, te weinig professionaliteit in de organisatie, enzovoort. De oplossing begint met de bereidheid om het organisatorisch echt anders te doen.

Presentatie

service-design-kan-jouw-organisatie-het-aan.pdf (10,6 MB)
(Deze pdf voldoet niet aan de toegankelijkseisen.)

Over de sessie

Veel organisaties zitten vast in structuren waar ze al jaren in werken. Dit is vaak de oorzaak dat digitale toegankelijkheid niet lukt. De oplossing begint met de bereidheid om het organisatorisch echt anders te doen. Resultaat: een beter product voor minder geld. Het kan. Er zijn veel voorbeelden van toegankelijke digitale projecten. Ook bij overheden.

Boris Jockin van Koos Service Design geeft handvatten waarmee ook jouw organisatie deze ontwikkeling kan realiseren.

Over Boris Jockin

Boris is partner en hoofd Data-infused Design bij Koos Service Design, een ontwerp- en innovatiebureau met verschillende overheden en bedrijven als klant. Hij is afgestudeerd aan de Delft University of Technology en heeft daarna bij verschillende bedrijven gewerkt.

Het onderwerp toegankelijkheid boeit hem al jaren. Een mooie illustratie daarvan is zijn post over een onbegrijpelijke tekst.

Boris Jockin